Dağcılık

Eğirdir Dedegül Zirve tırmanışı

Eveeet.. Spor dolu geçen bir yazın ardından uzun süre ara verdiğim dağcılık sporuna dönme vakti geldi. Triatlonun 1 aylık off seasonundan yararlanarak kolay bir faliyetle tekrar doğaya koştum. Bunun içinde 3 ay önce triathlon için gittiğim Eğirdir’de ki Dedegül zirvesini seçtim. 2991 metre yüksekliğinde olan bu zirve rotası ve mevsim açısından rahat bir zirve olarak görünür ki bütün yaz triatlon antremanı yaptığımdan bu faaliyet oldukça rahat geçeceğini biliyordum. Ne tekim aynen düşündüğüm gibi oldu. Tam istediğim doğa ile buluşmayı gerçekleştirmiş oldum.

Faliyet başlar

Dağcılıkta faaliyet, evden çıktığın an başlar. Bende tüm eşyalarımı topladım ve saat 22:40 da Göztepe köprüsünden araca binmek için evimden çıktım. Çok rahat olmayan bir yolculuk sonrasında(Minibüsle o kadar yol yapacaksanız o sporu gerçekten sevmelisiniz) sabah 7 gibi Eğirdir’e vardık. Gerçekten çok hızlı bir şekilde geldik. Kısa bir göl kıyısı keyfinden sonra kahvaltımızı yaptık, son alışverişlerimizi yaptık  ve 1730 metredeki Melikler yaylasında bulunan kamp alanına doğru yola çıktık

Eğirdir Göl Kenarı

Yolda gelirken bir köyde pideci bulduk ve yaylaya pide siparişi verdik. Evet yollar açık olduğundan yaylaya kadar getirebiliyoruz dediler. Bizde öğle yemeğimizi bu şekilde çözme kararı aldık.

Öğlen saatlerinde yaylaya vardık ve derhal kampımızı kurmaya başladık. Saat 2 gibi siparişlerimiz de geldi ve onları da yedikten sonra 1,5 km ilerideki Pınar gözü mağarasına ufak bir gezinti yaptık. Hem yüksekliğe uyum sağlamak  hemde erken yatacağımız için biraz enerji kaybetmek için böyle bir gezinti lazım oluyor. Mağara ufak birşey. Daha doğrusu demirlerle kapatmışlar. Muhtemelen halk çok geldiğinden başlarına bir şey gelmesinler diye en fazla 10mt’lik bir yerine girilebiliyor.

Daha sonra kamp alanına döndük, yemeklerimizi yedik ve yatmadan önce kısa bir ateş başı keyfi yaptık.

Sabah 3:00’da uyanmak ve 4:00 zirve yürüyüşüne başlamak için erkende çadırlarımıza çekildik.

Uyandığımızda hava çok güzeldi. Sularımızı ısıttık, kahvaltımızı yaptık. geceden hazırladığımız çantalarımızı da yüklenip zirve yürüyüşüne başladık. Grup birbiri ile çok uyumluydu. Evet biraz yavaş gidiyorduk ama buna yapacak bir şey yok. Yavaş gittiğimizden fotoğraf ve video çekmek bahanesi ile sürekli tempomu artırıyor ve grubun önüne geçiyordum.

[youtube id=”6cIooAtS2nY” width=”600″ height=”340″ position=”center”]

Havanında çok güzel olmasından kaynaklı olarak çok rahat bir yürüyüş oldu.

Yaklaşık 5 buçuk saatte zirveye vardık. Son 500 metrelik son etapta gruptan kopup biraz tempo yaptım… Birazda bildiğimiz şekilde tırmanalım dedim 🙂

[youtube id=”wOb3mnCAfO4″ width=”600″ height=”340″ position=”center”]

Benden yaklaşık bir 5 dakika sonra Kürşat, 20 dakika sonra da ekibin tamamı zirveye geldi. Daha sonrada klasik tebrikleşmeler, zirve fotoğrafları ve atıştırmalar.

Daha sonra hızlıca kampa döndük. Geriden gelen arkadaşlarımızı beklerken ufak tefek atıştırdık ve çadırlarımızı topladık.

Keyifli bir faliyet oldu.  Bu sene 1-2 kere daha dağ faaliyeti yaparım gibi.ama biraz daha kar olsun biraz daha soğuk olsun ki anlayalım faaliyet yaptığımızı 🙂

Tüm #asla durmalar için facebook tan Asladurma sayfamı beğeniniz: https://www.facebook.com/asladurma.neverstop/

Ayrıca instagram da da beğeniniz: https://instagram.com/asladurma/